Wymiary metalowych kontenerów morskich są zestandaryzowane, dzięki czemu logistycy mogą kalkulować bez trudu ilość oraz objętość produktów, która się....

transport, logistyka, przewozy

Rola kontenerów w transporcie

2013-03-18 | Zyguś

Wymiary metalowych kontenerów morskich są zestandaryzowane, dzięki czemu logistycy mogą kalkulować bez trudu ilość oraz objętość produktów, która się zmieści do każdego kontenera. Stabilna konstrukcja kontenera zabezpiecza zapakowane do niego produkty dodatkowo przed wiatrem lub przed uszkodzeniami w transporcie. Wynajem kontenerów morskich prowadzą w polskich portach morskich w Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku specjalistyczne firmy transportowe. Szczegółowe specyfikacje techniczne dotyczące różnych typów kontenerów, cenniki wynajmu kontenerów, oraz adresy kontaktowe firm, jakie oferują w Polsce usługi wynajmu w celach związanych z transportem kontenerów morskich udostępnia agencja celna portów w Gdyni, Świnoujściu i Gdańsku.

Spedycja morska w Gdyni oraz Gdańsku odnotowuje spory wzrost tonażu produktów przechodzących przez nasze trzy najbardziej znaczące porty każdego roku. Ze względu na lepsze cenniki oraz niższe ceny na załadunek produktów porty w Gdyni a także Gdańsku z sukcesami konkurują z większymi portami bałtyckimi albo północnymi takimi jak: Ryga, Kopenhaga czy Rotterdam. Najbardziej dynamiczny wzrost notuje transport kontenerów z Gdyni, gdzie na gigantycznych kontenerowcach w kontenerach odbieranych jest wiele towarów przemysłowych z Japonii, Tajlandii czy Chin, przypływają ciężarówki.

Współczesny transport morski realizowany jest w bazowych dwóch formach. Starsza z form transportu morskiego to transport wodny towarów drobnicowych jednostkami zwanymi masowcami. Przy pomocy tego rodzaju spedycji morskiej są w przeważającej mierze przewożone produkty drobne albo ciekłe. Cała reszta towarów przewożona jest przy udziale kontenerów w światowej logistyce morskiej. Wprowadzenie kontenerów do sprzedaży wygenerowało światowe niesamowite oszczędności przede wszystkim jeśli chodzi o czas rozładunku i załadunku statków w portach.

Polska jest krajem, przez którego terytorium płyną 2 potencjalnie żeglowne rzeki. Pomimo że transport śródlądowy drogą wodną jest najkorzystniejszą cenowo metodą spedycji do bałtyckich portów morskich z głębi kraju to konieczność znaczących nakładów finansowych w rozbudowę węzła wodnego nie daje możliwości na dynamiczny rozwój tego rodzaju spedycji. Dla odmiany transport morski w naszym kraju, a w szczególności transport kontenerów notuje co roku dwucyfrowy wzrost.

Spedycja morska prowadzona poprzez transport kontenerów morskich zdominowała światową spedycję morską i wyparła transport jednostkami drobnicowymi niemal zupełnie. Aktualnie aż osiemdziesiąt osiem procent drobnicy w kontenerach przewozi się. Jednostki drobnicowe jako droższa opcja dla kontenerowców kończą swój żywot.

Artykuły powiązane: